V rámci pracovní pozice Manažer*ka mezinárodního dobrovolnictví budeš mít na starost strategické vedení dobrovolnické sekce, která se zabývá především organizací mezinárodních dobrovolnických projektů v ČR a vysíláním dobrovolníků na zahraniční projekty.

S podporou svého týmu budeš utvářet podobou mezinárodního dobrovolnictví v českých komunitách i v zahraničí a aktivně se podílet na jeho rozvoji. Určitě by ti tedy nemělo dělat problém vést tým a strategicky přemýšlet. Budeš plánovat projekty, psát  a administrovat grantové žádosti a podporovat svůj tým v jejich rolích. Jako vedoucí sekce se staneš také součástí managementu organizace a budeš tak mít možnost se aktivně podílet na celkovém rozvoji organizace.

Není toho málo, zároveň ti ale poskytneme ideální příležitost zjistit, jak fungují mezinárodní dobrovolnické projekty zevnitř a možnost podílet se na jejich dalším rozvoji (nově se chceme více zaměřovat také na dobrovolnictví v globálním jihu). A to vše v organizaci, která je postavená na jasných hodnotách a v oboru působí více jak 30 let.

Hlavní náplň práce:

Vedení sekce

  • vedení a mentoring členů sekce
  • vedení a mentoring stážujících
  • tvorba rozpočtu sekce (s podporou ředitelky a finanční manažerky)
  • agenda řízení rizika a safeguardingu na akcích dobrovolnické sekce
  • v letní sezóně řešení krizových situací v rámci českých workcampů
  • koordinace činnosti sekce s dalšími sekcemi organizace

Grantový fundraising a projektový management

  • psaní projektových žádostí (Ministerstvo vnitra, Evropský sbor solidarity – ESC, Erasmus+)
  • komunikace s donory
  • realizace projektů a koordinace týmu pro realizaci projektů
  • správa budgetů
  • odpovědnost za naplňování požadavků a nároků projektu (soulad s legislativou a pravidly donorů)
  • pořádání a facilitace online partnerských setkání
  • evaluace projektů a psaní závěrečných zpráv

Strategické vedení sekce zaměřené na mezinárodní dobrovolnické projekty v ČR a v zahraničí, účast na vedení organizace

  • tvorba a realizace strategie sekce
  • účast na realizaci strategie organizace
  • podpora ředitelky ve vedení organizace (schůzky managementu, účast na nastavování celoorganizačních cílů a procesů)

Vedlejší náplň práce:

  • zastupování INEXu v mezinárodních platformě (Alliance of EVSO)
  • reprezentace organizace na setkáních s jinými institucemi (i v zahraničí)

Tým manažera*ky tvoří:

  • koordinátor*ka dobrovolnických projektů v ČR
  • koordinátorka vysílání dobrovolníků do zahraničí
  • administrativní podpora ESC projektů
  • dlouhodobý ESC dobrovolník ze zahraničí

Do týmu uvítáme člověka, který:

  • souzní s vizí naší organizace, zajímá se o dobrovolnictví, interkulturní výměnu a neformální vzdělávání
  • má zkušenosti s vedením týmu
  • má zkušenosti s projektovým managementem a psaním projektových žádostí (výhodou je znalost Evropského sboru solidarity, akreditace MV pro dobrovolnickou službu, či Erasmus+)
  • nezalekne se složitějších rozpočtových tabulek
  • umí vést a facilitovat porady a setkání
  • dokáže dlouhodobě plánovat, vidí komplexní perspektivu složitějších úkonů
  • má výborné komunikační schopnosti a mluvený i písemný projev v ČJ i v AJ (znalost AJ nejméně na úrovni B2 podmínkou)

Nabízíme:

  • plný úvazek s platem 42 000 – 45 000 Kč (dle úrovně seniority)
  • samostatnou, smysluplnou a zodpovědnou práci s možností profesního rozvoje a dalšího vzdělávání
  • možnost podílet se na vytváření dlouhodobé strategie organizace
  • interní školení, příspěvek na vzdělávání
  • vysokou míru časové flexibility a možnost home office 
  • 5 týdnů dovolené a týden osobního volna na dobrovolnictví či vzdělávání navíc
  • 3 sick days
  • stravenkový paušál
  • práci v útulné pražské kanceláři poblíž Náměstí Míru

Výběrové řízení probíhá průběžně a je dvoukolové. Kandidáti*ky, kteří splňují požadavky, dostanou k vypracování písemné úkoly. Vybraní kandidáti*ky pak budou pozváni na osobní pohovory. Nástup ideálně od 22. 9. 2025 nebo dle dohody.


Životopis a motivační dopis (max. 1 strana A4) zašli prosím co nejdříve, nejpozději pak do 22.8. na adresu klara.pipkova@inexsda.cz. Nebo místo motivačního dopisu nahraj video (max. 2 minuty).