GOLDEN RULES PRO PSANÍ ČLÁNKŮ O ÚČASTI NA WORKCAMPU

Novinky

GOLDEN RULES PRO PSANÍ ČLÁNKŮ O ÚČASTI NA WORKCAMPU

17.7.2018

Chtěl/a bys napsat článek a podělit se tak o zážitky a zkušenosti z workcampu, ale nevíš jak na to? Následující osnova ti pomůže utřídit si myšlenky a ulehčí ti psaní. Článek můžeš samozřejmě napsat i jinou formou. Kreativitě se meze nekladou!


Příbehy hrají silnou roli v našich životech. Počínaje pohádkami v dětství, přes povinnou četbu ve škole, vyprávění s přáteli. To co čteme a posloucháme vytváří naše hodnoty a názory. Svým vyprávěním tak můžeš přispět ke čtenářovu pohledu na svět. Cestopisné literatury s fakty o zemích a kulturách je dnes nespočet, proto doporučujeme psát o vlastním unikátním příběhu, osobní cestě a z vlastní perspektivy dle zásad etické komunikace


1) ÚVOD

  • představení vlastní osoby
  • popis motivace k účasti na workcampu a výběru určitého workcampu či cílové země

2) CÍLOVÁ ZEMĚ

  • není třeba představovat fakta o cílové zemi, ty jsou dnes dobře dostupné na internetu, raději se zaměř na vlastní motivaci proč jsi vyrazil/a právě tam.
  • raději piš: "zažila jsem to a ono", než "je to tam takové a makové…"
  • snaž se vyhnout hodnocení země (normální, rozvinutý, dobrý, civilizovaný…) - můžeš zmínit, co tě překvapilo, co se ti (ne) líbilo, co sis odtud odvezl/a, jak ses citil/a
  • snaž se vyhnout generalizaci - psaní o jedné zemi na základě krátké návštěvy. Piš co nejkonktérněji k oblasti/komunitě, kterou jsi navštívil/a a o vlastní zkušenosti

3) PROJEKT

  • představení projektu (cíle, hodnoty, …)
  • popis pracovního místa a pracovní náplně

4) OSOBNÍ ZÁŽITKY

  • z projektu, místa, práce
  • interakce v multikulturním kolektivu
  • turistické výlety

5) ZÁVĚR

  • zhodnocení projektu (společenská přínosnost, atraktivita pracovní náplně)
  • zhodnocení individuálního přínosu pro individuální rozvoj a budoucí život

6) FOTOGRAFIE

  • připojení několika fotografií (i s popisem)
  • fotky by měly odrážet jak pracovní náplň, tak volný čas

Principy etické komunikace

  • článek by měl zobrazovat situaci pravdivě a to jak v momentálním, tak širším kontextu, aby přispěl k obecnému porozumění
  • obrazy a zprávy by měly být založeny na respektu, rovnosti, solidaritě a spravedlnosti
  • vyhnout se zprávám a obrazům, které stereotypizují či diskriminují jak lidi, tak místa
  • používat fotky pokud možno se souhlasem vyobrazených (či jejich rodičů)
  • zajistit, aby si zobrazovaní jedinci mohli sami určit, přejí-li si být jmenováni nebo citováni a chovat se s respektem k jejich rozhodnutí
  • pěkně zpracované principy etické komunikace vytvořil například RADI AID

Článek pošli na workcamp@inexsda.cz :-)


Děkujeme, že chcete sdílet své zážitky a těšíme se na inspirativní čtení :-)


Kontakt

T: +420 222 362 713
A: Varšavská 30, Praha 2
E: inexsda@inexsda.cz
Workcampy: workcamp@inexsda.cz
CHCEŠ BÝT STÁLE V OBRAZE?

odebírej newsletter
FANDÍŠ NAŠIM AKTIVITÁM?

Podpoř nás

Partneři

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Pomáhají k jejich funkčnosti a umožňují analýzu návštěvnosti. Více informací o jejich použití a nastavení